30 free spins od Mostbet je speciální bonus, který zvyšuje vaše šance na výhru.
Home » Podnikání

5 tipů, jak se chovat k zákazníkům (a vydělat díky tomu více peněz)

Vyplatí se v dnešní době řídit podle Baťova motta „náš zákazník náš pán“? Je nezpochybnitelné, že důsledná péče o klientelu přináší ovoce. A také, že loajální nakupující přináší firmě mnohem větší užitek než zbloudilec, který nakoupí jednou a už se nevrátí. Spousta podnikatelů přesto netuší, jak se správně ke klientům chovat a jaká pravidla dodržovat. Udělejme si v tom jasno a podívejme se společně na nejdůležitější aspekty prozákaznicky laděného byznysu.

1. Naslouchejte jim

Ač je to k nevíře, zákazníci jsou taky jenom lidi. Mají vlastní problémy, bývají zmatení při výběru zboží… začněte jim proto více naslouchat a dávejte jim najevo, že vám nejsou lhostejní. Valná většina váš lidský přístup ocení a bez váhání vás doporučí ostatním.

2. Omlouvejte se

Obchodníka, který dokáže uznat chybu, omluvit se a vše napravit, si zákazníci cení mnohem více než někoho, kdo se vymlouvá na okolní svět a nikdy by pochybení nepřiznal. Něco jiného je situace, když za vzniklý problém nemůžete – i tak můžete protistranu politovat a sdělit jí, že vás její potíže mrzí.

3. Mějte přehled o jejich potřebách

Většina obchodníků a poskytovatelů služeb přichází do styku s různými skupinami klientů. Mají individuální potřeby a je vhodné k nim takto přistupovat. Perfektní přehled získáte díky CRM systému, který vám poslouží jako shromaždiště dat a současně i jako software pro řízení projektů.

Zdarma si můžete vyzkoušet třeba eWay-CRM, což je oblíbené české Outlook CRM, které se pravidelně umisťuje mezi nejlépe hodnocenými systémy dané kategorie, a to v rámci celosvětových žebříčků.

4. Berte je vážně

Když na vás zákazník vyrukuje se specifickým požadavkem, nesmějte se mu. Určitě má k tomu pádný důvod. Naopak se mu snažte vyhovět i v nestandardních situacích. Stanete se jeho hrdinou a rád u vás znovu nakoupí.

5. Zůstaňte v klidu

Máte na lince nepříjemného zákazníka, který vás zasypává urážkami? Bůh ví, čím si právě prochází. A ačkoliv nemá právo vybíjet frustraci na vás, pokuste se záležitost vyřešit tzv. s klidem Angličana. Případná hádka by vašemu podnikání neprospěla.

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

Peníze a My

www.penizeamy.cz je portál, který vás naučí, jak s penězi hospodařit, jak jich mít více a nemuset si na vše brát půjčky. Investice, spoření, důchod, kreditní karty, ale i ty půjčky jsou témata, o kterých píšeme.