Kongresová turistika je v Česku na vzestupu, nejvíce láká Praha
Nezařazené, PenízePodle údajů agentury CzechTourism roste konstantně počet přijíždějících turistů do České republiky, počet strávených nocí i příjmů, nejvíce zahraničních turistů míří tradičně do Prahy. Celkově došlo k meziročnímu nárůstu přijíždějících zahraničních turistů o 2,56 % a počtu strávených nocí o 1,58 %. Turisté strávili v roce 2019 průměrně v zemi 3,5 noci. Kromě běžné turistiky je však na vzestupu také ta kongresová a konferenční, konferenční hosté průměrně tráví v zemi více nocí a utratí několikanásobně více než běžní turisté.
Praha – cíl kongresové turistiky
Praha je cílem nejen většiny zahraničních turistů přijíždějících do České republiky, ale česká metropole je tahounem také u kongresové turistiky. V roce 2019 hostila Praha dokonce několik kongresů s více než 2500 účastníky. Z toho nejvíce těží hotely v centru Prahy, které mohou nabídnout komfortní ubytování, ale také blízkost historických památek a pamětihodností. Oproti Vídni, Budapešti nebo Varšavě nabízí Praha kvalitní služby, velmi dobrou infrastrukturu a dopravní spojení.
Praha má přímé spojení se 121 destinacemi
Právě dopravní spojení je klíčové pro turisty, kteří přijíždějí na konferenci do Prahy například letecky. V rámci zimního letového řádu 2019/2020 má Praha přímé spojení do 121 destinací ve 46 zemích. Kromě leteckého spojení mohou návštěvníci využít také vlakové spojení nebo širokou síť autobusové dopravy. Praha má navíc kvalitní a velmi rozvětvený systém městské hromadné dopravy, což vyznívá ve prospěch velkých kongresů i menších konferencí, které organizátoři plánují ve středoevropském prostoru.
Praha nabízí víc
Organizátoři si však nevybírají jen podle infrastruktury, hlavním argumentem je kvalita služeb, cena a možnosti doprovodného programu. Své o tom ví v pražském hotelu Belvedere, kde se nabízí konferenční prostory až pro 400 osob pro různé konference, firemní setkání nebo eventy, a je nutné si rezervovat kapacity ideálně rok dopředu.
Stejné je to s plánováním doprovodného programu, který musí zaujmout domácí i zahraniční návštěvníky, musí představit destinaci, ale přinést i něco navíc, což Praha umí nejlépe ve střední Evropě.